آینده تحصیلی رویایی آینده تحصیلی رویایی .

آینده تحصیلی رویایی

شهریه و هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر در اسپانیا

رشتۀ کامپیوتر یکی از پس تقاضا ترین رشته ها در کشور اسپانیاست، به طوری که حدود 36/19 درصد از کل موقعیت های شغلی در این کشور مربوط به علوم کامپیوتره. از طرفی درآمدی با میانگین 55400 یورو در سال دلیل خوبی برای انتخاب این رشته در اسپانیاست.

هزینۀ تحصیل، یکی از موارد مهم برای ادامه تحصیل در یک کشوره که خوشبختانه در مورد اسپانیا این هزینه ها خیلی کم هستن. به طور میانگین هر سال از مقطع لیسانس که حداقل 3 سال طول میکشه، 60 واحد درسیه که اگر هزینۀ هر واحد رو بین 12 تا 30 یورو فرض کنیم، سالانه باید 720 تا 1800 یورو برای این مقطع پرداخت کنید. این مبلغ برای کسانی هست که برای اولین بار درس رو بر میدارن و اگر مردود بشین، دفعه بعد باید برای اون درس بیشتر شهریه بدین. برای فوق لیسانس هم هر واحد بین 16 تا 45 یورو هزینه داره یعنی در سال میشه حدود 2700 یورو. دانشگاه های خصوصی که گرون تر هستن، تقریبا هر سال 5 تا 18 هزار یورو از شما میگیرن. این هزینه ها فقط مربوط به تحصیله و برای زندگی باید حدود 850 یورو در ماه کنار بذارید.

ارزون ترین دانشگاه های اسپانیا به شرح زیرن:

دانشگاه گرانادا با میانگین 821 یورو در سال

دانشگاه والسنیا با میانگین 2600 یورو در سال

دانشگاه دانتیاگو د کومپستلا با میانگین 1600 یورو در سال

دانشگاه روویرا آی ویرجیلی با حدود 2900 یورو در سال

برای مقطع دکتری، هزینۀ هر واحد درسی به 55 یورو هم میرسه. این یعنی باید چیزی در حدود 3300 یورو برای 60 واحد درسی در سال پرداخت کنید. البته برای سال هایی که فقط روی پایان نامه کار میکنید فقط هزینۀ 600 یورو کافیه. مقطع دکتری در اسپانیا حداکثر 3 سال طول میکشه. دانشگاه بارسلونا برای سال هایی که فقط پایان نامه کار میکنید 400 یورو از شما میگیره و هزینۀ دفاع از پایان نامه 87/156 یورو هست. البته هزینه دانشگاه های مختلف خارج از کشور  متفاوته. اگر اطلاعات بیشتر نیاز دارید، حتما به سایت https://best-study.ir سر بزنید.

برای آشنایی بیشتر با پرتقاضاترین دانشگاه های کانادا در رشته های تحصیلی مختلف و سایر دانشگاه های برتر در جهان میتونین مقالات مفیدی در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار بده همچنین میتونین با مراحل دریافت ویزا برای تحصیل در کانادا و ... آشنا بشین.


برچسب: شهریه تحصیل کامپیوتر در اسپانیا، شرایط پذیرش دانشگاه های اسپانیا،ارزان ترین دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی،برترین کشورها برای تحصیل خارج از کشور،بازار کار و درآمد رشته کامپیوتر در اسپانیا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۹:۰۸ توسط:sayran موضوع: نظرات (0)